Personlig træning


Minimal dosis, høj effekt

Jeg opbygger dit træningsprogram således, at der skabes en tilpas udfordring og progression i træningen, til at opnå den bedste effekt. Mine programmer har således en varighed på 20-30 min. pr. træning, præcis nok  til at opnå en optimal effekt uden at “brænde dit system af”. Med dette miniamle træningsload har du energi og tid til at møde de udfordringer du også møder i hverdagen. Du behøver ikke at bruge 1-1½ time pr. træning i et træningscenter, for at opnå en effektiv træning. Medmindre du træner til noget helt specifikt. Kort, intensivt og koncentreret er mere effekfuldt og mindre stressende for kroppen end et langt, ukoncentreret og opslidende træningspas. Så hvis dit mål er en smertefri, stærk og bevægelig krop med overskud af energi og optimal forbrænding, så er korte, fokuserede træningspas optimale.

Du kan således nøjes med at træne 3-4 gange om ugen af 20 min. varighed og stadig opnå din drømmekrop. That´s it!

Vores 1:1 træninger har en varighed på 1 time, idet vi her også bruger ekstra tid på korrekt teknik, mobiliseringsflow, bevægelighedstræning, eller hvad der er behov for på den enkelte dag.

Jeg underviser mine private klienter efter principperne i Z-health, som er en hjerne- og neurologisk vidensbaseret træning. Her bruges nervesystemet til at genvinde kontrol over bevægeapparatet og skabe de optimale betingelser for en kraftfuld styrketræning.

Træningen er således optimal for dig der enten:


  • Trænger til at få kontakt med musklerne igen efter mange års løbe- eller ineffektiv holdtræning, hvor der ikke har været fokus på teknik
  • Trænger til at tabe sig lidt
  • Er blevet “blød” og bulet de forkerte steder
  • Har baller der “sover”
  • Vil have ballerne samlet op fra knæhaserne og styr på muffintoppen
  • Vil have strammet kroppen op
  • Har begrænsninger i bevægeapparatet eller smerter
  • Har en travl hverdag og ikke vil bruge utallige timer i et fitnesscenter på ineffektiv træning
  • Skal i gang med træning for første gang eller efter en længere pause
  • Har trænet i mange år, men gerne vil udfordres
  • Har været stresset og har brug for en blid opstart
  • Føler sig mentalt træt, udkørt og træt helt ind i knoglerne
  • Smerter i ryg/nakke/skuldre/hoved/(fyld selv ud)!

Jeg laver således træningsprogrammer til både nybegyndere og øvede og alle der indimellem.

Jeg tager udgangspunkt i DIG, i dine udfordringer, dine mål, forventninger, træningsniveau, skader, forcer, mm, som adfækkes på en indledende samtale. På baggrund af samtalen og nogle test, udarbejder jeg et personligt træningsprogram til dig.

Trænings­forløb


Vi har 1:1 træninger sammen, hvor jeg har stor fokus på din teknik og at styre træningen, så du udfordres tilstrækkeligt. Jeg anbefaler som udgangspunkt, at vi har 2 ugentlige 1:1 træninger for størst udbytte.

En krop skal opbygges til at være stærk, så den kan modstå de udfordringer vi udsætter den for – om det er det stillesiddende arbejde eller det krævende OCR løb i weekenden. Jeg sørger for at træningen opbygges, så du får et stærkt fundament.

Det er essentielt at dit fundament er i orden, så du ikke begynder et bygge dit drømmehus på en bund af kviksand!

Derudover er en stærk og smidig krop vigtig for dit velbefindende. Hvis du vil have en stærk, mobil og aktiv alderdom, skal du arbejde på at have en stærk og mobil krop i dag!

kontakt  mig her

VIRKER DET?


Bettina, 42 år. Personlig træning

En af de bedste beslutninger i mit liv er at kontakte Rikke og begynde på et personligt træningsforløb. Jeg har ikke kun tabt en masse kg og centimeter rundt på kroppen, men jeg har også fået mere energi i hverdagen og en stærkere krop, der kan klare meget mere. Mine spæningshovedpiner er forsvundet, og jeg har det generelt meget bedre.

Michaela, 48 år. Personlig træning

Da jeg besluttede mig for at begynde at træne hos Rikke, var jeg kørt fast i min egen træning. Jeg har 17 års erfaring som aerobic-instruktør og har selv styrketrænet i 25 år – så det var ikke, fordi jeg ikke vidste, hvordan man skal træne – troede jeg.

Det skulle vise sig at være lidt af en øjenåbner.

BILLEDEGALLERI