TRÆNING

En krop skal opbygges til at være stærk, så den kan modstå de udfordringer vi udsætter den for
– om det er det stillesiddende arbejde eller det krævende OCR løb i weekenden.

PERSONLIG TRÆNINGOUTDOOR TRÆNINGFIRMATRÆNING

OM MIN TRÆNING


Min træning er baseret på principperne indenfor Z-health, som er en hjerne- og neurologisk funderet videnskab, der anser kroppen som et samlet system. Dvs. fundamentet er samspillet mellem din hjerne, dit nervesystem og din krop herunder balancesans, ledsans, synssans og din vejrtrækning. Hvis der er balance mellem alle områder, så kan din krop bevæge sig frit, effektivt og smertefrit. Hvis der er ubalancer mellem nogle af disse områder, kan du opleve output som smerte, stivhed i kroppen, bevægelsesbegrænsninger, kvalme, svimmelhed, køresyge, humørsvingninger, læseproblemer, træthed, nedsat reaktionsevne, mm.

Din hjerne og dit nervesystem styrer alt hvad du gør!

Den hurtigste vej til at blive smertefri, er derfor at undersøge om du har ubalancer, ved at arbejde med dit syn, din balance, smidighed, koordination og styrke. Hvis dit nervesystem og din hjerne ikke stimuleres tilstrækkeligt, kan din krop blive f.eks. ufleksibel, ukoordineret, svag og der kan opstå problematikker i bevægeapparatet.

Kroppen betragtes derfor ikke kun som en mekanisk del, der skal trænes.

Use it or loose it!

Det gælder også for din hjerne og dit nervesystem! Såvel som resten af musklerne i din krop. Din hjerne har også brug for at bliver brugt til bevægelse, syn og balance.

Vi bliver gode til det vi rent faktisk gør!

Hvis vi sætter os på en stol og primært bruger hjernen til at tænke kognitivt, bliver vi gode til det. Men vi bliver ikke gode til at bevæge os, og langsomt vil kroppen se bevægelse som en trussel og reagerer ved at sende output som smerte, usmidighed, svimmelhed, dårligt syn, mm.

Du er din hjerne!

Alt hvad du gør, bevidst og ubevidst, er styret af din hjerne. Din hjerne har den hovedfunktion, at holde dig i live. Derfor skanner den hele tiden de input, den får fra dine forskellige sensoriske systemer, og vurderer om der er fare på færde.  Smerter, stivhed og usmidighed i kroppen, kvalme, køresyge, manglende muskeltonus, dårlig balance kan skyldes, at hjernen forsøger at beskytte dig, mod noget den anser for en trussel. Ved at arbejde med DIN kropshistorie, kan vi få dit nervesystem til at slappe af, således at du kan præstere bedre.

Stå Stærkt!

En krop skal opbygges til at være stærk, så den kan modstå de udfordringer vi udsætter den for – om det er det stillesiddende arbejde eller det krævende OCR løb i weekenden.

Men kroppen skal bygges op på et stærkt fundament! derfor gælder det om at skabe det stærke fundament inden du begynder at bygge dit drømmehus!

Brug ikke alderen som undskyldning! Det er aldrig for sent!

En stærk, bevægelig og smertfri krop vigtig for at bevare livskvaliteten gennem hele livet og i sær, når vi bliver ældre. Desværre er naturen sådan indrettet, at vi mister muskelmasse med alderen, allerede omkring 25-30 år begynder muskelmassen at svinde ind. Det betyder, at vi aktivt skal sørge for at opretholde og opbygge muskelmassen, for at få en stærk alderdom!

Vores hormonspejl ændrer sig med alderen, således at den måde vi levede, trænede og spiste som 20 årige, ikke længere er optimal for os når vi bliver 35-40+. Vi skal i højere grad sørge for at være dækket ind med bl.a. proteiner, nærende kost, restitution og styrkebaseret træning.

Min træning

Jeg bruger kettlebells, frivægte, vægtstænger, TRX, mm. Jeg arbejder også med egen kropsvægt, natural movement, balancetræning, coretræning samt cardiotræning primært udført som intervaltræning.

Jeg stiller krav til dig som kunde/klient, men jeg er også af den overbevisning, at vi generelt skal lære at lytte mere til vores kroppe. Forstået på den måde, at nogle gange fortæller den os, at den er overbelastet/træt/overtrænet/stresset, mm. og så skal vi tilrettelægge dagens træning efter det. Men vi skal også sondre imellem kroppens reelle signaler og dårlige undskyldninger!

Jeg glæder mig til at træne med dig!

SKRIV TIL MIG


Hvis du vil have en stærk, mobil og aktiv alderdom, skal du arbejde på at have en stærk og mobil krop i dag!

Rikke Strange-Hansen

VIRKER DET?


Michaela, 48 år. Personlig træning

Da jeg besluttede mig for at begynde at træne hos Rikke, var jeg kørt fast i min egen træning. Jeg har 17 års erfaring som aerobic-instruktør og har selv styrketrænet i 25 år – så det var ikke, fordi jeg ikke vidste, hvordan man skal træne – troede jeg.

Det skulle vise sig at være lidt af en øjenåbner.

Kvinde 32 år, firmatræningen Powerfit

Jeg havde aldrig troede jeg skulle blive et “morgentræningsmenneske”, men Rikke kan få mig til at møde op i COWI kl. 7.20!

Mand 52 år, livsstilsforløb

TAK RIKKE! Et super nærværende, og roligt opbyggende forløb i træningslokalet har givet synlige spor!….

Hvilke træninger tilbyder jeg?


Billedgalleri