Getfit – Tag din styrke ved hornene!

Motioner din hjerne og dine vaner

TIL FIRMAERTIL PRIVATE
Jeg oplever en glæde i krop og sind, når jeg bevæger mig!

GetFit – Firma


En virksomhed er ikke sundere end dens medarbejdere!

Vil du som virksomhed satse på dine medarbejdere, satse på den menneskelige bundlinie, forebyggelse af stress og sikre en lavere sygdomsfrekvens, øget arbejdsglæde, koncentration og produktivitet, et stærkere netværk, der giver sig til udtryk fagligt og socialt. Har du også indset, at det betaler sig at investere i dine medarbejderes sundhed, velbefindende og at det afspejler sig i ROI (Return on Investment)?

Dine medarbejderes sundhed er essentiel for at din virksomhed er sund.

Medarbejderne kvittererer med færre sygedage, øget produktivitet, kreativitet og energi samt færre smerter!

Jeg hjælper dine medarbejdere med at finde en sundere vej. Jeg giver dem redskaber til at ændre på uhensigstmæssige vaner. Vi opbygger et stærkt fundament af fysisk træning, sund kost, sundere vaner og bevidste valg.

Helt praktisk får medarbejderne på dette forløb et personligt forløb med personlige coachingsamtaler og træning. De lærer at træne bæredygtigt, at tage større ansvar for deres liv og sundhed, at navigere i en stresset hverdag, samt hvordan de kan performe bedst. Vi arbejder både på det fysiske og på det mentale plan.

GetFit er et forløb jeg tilbyder arbejdspladser. Forløbet kan envidere tilpasses private som personlig træning. Da vil forløbet ikke vare et fastsat antal uger, men være tilpasset den enkeltes behov og ønsker.

Getfit er et forløb med fokus på at opnå et stærkt fundament, både i forhold til styrke og sundere livsstil.

Forløbet er på 16 uger og består af:

·         Intromøde, med nærmere info om forløbet, formålet og teorien bag træningen samt forventningsafstemning.

·         Individuel indledende 1:1 samtale på 1 time, hvor vi snakker om motivation, levevis, madvaner, træningsvaner, søvn, bevægelsesmønster, mm. De individuelle samtaler tager udgangspunkt i den enkelte deltagers hverdag og udfordringer. Der vil blive foretaget kropsmålinger ved start og slutningen af forløbet, men vigtigst af alt har vi fokus på de subjektive parametre, såsom energiniveau, søvnkvalitet, mobilitet, humør, styrke, mm

·        Træning 2 gange om ugen, hvor vi primært træner styrketræning og funktionel træning. Omdrejningspunktet er træningen, samt at opnå et stærkt fællesskab på holdet.

·        Opfølgende 1:1 samtaler på 30 min hver måned. Her kan der være brug for at justere på nogle parametre, hvis der er behov for det. Fordi “livet sker”!

·        Afslutningsvis afholdes 1:1 samtaler for at gøre status og give det bedste afskub til at stå på egne ben og fortsætte træningen og den sundere livsstil.

·        Afslutningsmiddag. Vi slutter af med en hyggelig middag sammen 🙂

Træning

Træningen er opbyggende styrketræning, dvs. vi starter med at “skabe kontakt” til musklerne inden vi arbejder med tungere vægte. Træningen er således perfekt til dig, der:
– Vil i gang med styrketræning,
– Har holdt pause fra styrketræningen i over 6 måneder, men gerne vil i gang igen,
– “Ikke tænder” på traditionel styrketræning
– Har indset, at kroppen har brug for opbygning, måske fordi den er begyndt at blive blød, usmidig, måske er begyndt at gøre lidt ondt.
– Ikke bryder sig om at træne i et fitness center
– Har trænet, men synes ikke der er valuta for arbejdet længere
– Gerne vil træne på et lille lukket, eksklusivt hold i trygge rammer i et center, hvor der kun er os

Træningen er for både mænd og kvinder

Du får endvidere et program som du anbefales at lave selv i løbet af ugen, så du samlet set når op på 3 ugentlige træninger. Træningen kan laves hjemme i din have med enkle redskaber.

Coaching

I forhold til livsstilsparametrene, tages der udgangspunkt i den enkelte deltagers udfordringer og ønsker, igennem månedlige samtaler. Du kommer ikke til at skulle “ændre alt på én gang”, (for det holder ikke), men tage små skridt ad gangen. Måske du før har forsøgt at ændre uhensigtsmæssige vaner, men falder tilbage “når livet sker”. Det sker for mange mennesker. Det bedste du kan gøre for dig selv, er ikke at give op, men sætte barren, så du er sikker på succes.

Hvad opnår du på GetFit?

Du vil på GetFit forløbet opnå en stærk og sund krop, opnå en bedre kropsholdning og kropsbevidsthed, få redskaber til en sundere livvstil og have mere overskud i hverdagen. En stærk krop, som kan klare dagens udfordringer og som er med til at sikre dig en mobil, aktiv og smertefri alderdom.

KONTAKT MIG HER

Hvad siger deltagerne?


GetFit – Private


Er du også træt af at være træt, uoplagt, i søvnunderskud, i dårlig form, veje for meget, have følelsen af “at kroppen er blevet blød”, have smerter, at balancen svigter, ikke at have overskud til at lege med dine børn, ikke at have overskud til at vælge de sundere valg (som du sikkert udemærket ved hvad er!) og har du været på kur “hele livet” og bare taget det hele på igen og slået dig selv i hovedet over igen ikke at kunne lykkes?

Det er ikke dig der er noget galt med!

Det er strategien! Med udgangspunkt i hvordan hjerne, nervesystem, hormoner og krop fungerer, samt med udgangspunkt i DIN historie, finder vi ud af hvilke parametre vi først skal fokusere på i DIT tilfælde. For at opnå en bæredægtigt og holdbar livsstil, sørger vi først for at opbygge et stærkt fundament. Du ville jo heller aldrig bygge dit drømmehus på en bund af kviksand!

Kontakt mig endelig, hvis du vil vide mere om GetFit-forløbet og om det er noget for dig 🙂

KONTAKT MIG HER

Hvad siger deltagerne?


TAK RIKKE! Efter en skade og et halvt år helt uden fysisk aktivet var Rikkes Get fit det der var start skuddet til at komme i gang igen. Specielt rådgivningen og kost omlægning førte til et større velvære og de sidste gener fra skaden forsvandt. – Et super nærværende, og roligt opbyggende forløb i træningslokalet har givet synlige spor! og en lyst og evne til igen at træne og få sved på panden.

Hvad er DIN udfordring?

Hvorfor er det så svært at ændre sine vaner?

Det er det fordi de er så indgroede, at du gør dem per automatik. De har måske været en redningsplanke for dig på et tidspunkt, måske finder du tryghed og trøst i dem, det er sådan du har lært at leve hjemmefra. Der kan være masser af grunde til at du har de vaner du har. Men får at kunne arbejde med at ændre dem, bliver du nødt til at forholde dig til din historie og hvordan vanerne er opstået. Med den erkendelse og forståelse er det nemmere at ændre dem og fastholde ændringen på den lange bane.

Derfor er livsstilsforløbet for dig! Det hele sker i trygge rammer, hvor du er med og får støtte hele vejen!

Hvad betyder det at leve sundt?


Lever du sundt, hvis du spiser 1 kg blomkål om dagen? Hvis du løber hver dag? Træner styrketræning flere timer om dagen? Hvis du er tynd? Hvis du spiser glutenfrit? Hvis du aldrig spiser sukker?

Så simpelt er det ikke! Og så alligevel: Der er ikke én formel, der definerer, hvornår du lever sundt. Men hvis du ændrer nogle uhensigtsmæssige vaner til nogle mere hensigstmæssige vaner, så lever du jo allerede sundere end dit udgangspunkt! Det hele afhænger af udgangspunktet.

En analyse af dit udgangspunkt her og nu, vil derfor afdække hvilke parametre, du skal starte med at ændre på/fokusere på. Vi kan ikke ændre ALT på én gang og tro på at vi kan holde det. Hvis man vil opnå en bæredygtig og langvarig ændring af éns livsstil, så skal man ændre nogle parametre ad gangen.

Vaner

Vaner er en snedig størrelse. Det er en tillært adfærd, som vi har tillagt os, så vi ikke skal tage stilling til alle vores handlinger. Hvis vi skulle tage stilling til alle vores handlinger i dagligdagen, ville vores hjerne være på overarbejde hele tiden.

Vaner en del af en overlevelsesstrategi. Men nogle vaner er ikke hensigtsmæssige for dig længere og hindrer dig i at udvikle dig og nå nogle mål. De vaner trænger til at blive udfordret! Men ligesom vaner har taget lang tid at oparbejde, tager det også tid at ændre dem til nye vaner. Derfor er det vigtigt, at tage små overskuelige skridt ad gangen og være tålmodig og stædig. Man vil falde tilbage i de gamle vaner, når “livet sker” og man bliver udfordret på forskellig vis. Kunsten er at komme tilbage på rette spor igen. Med de rette værktøjer, bliver det nemmere at finde ind på den rette vej igen.

Mental sundhed

Sund livsstil er ikke kun træning og mad! Du skal også have styr på parametre som søvnkvalitet, stressfaktorer, restitution, egenomsorg, næring mm. Sundhed omfatter både fysisk og mental sundhed.

Du ikke kan træne dig til sixpack, hvis du bliver ved med at fylde benzin på din dieselmotor. Ligeledes kan du også spænde ben for dit træningsmål eller dit ønskede vægttab, hvis du ikke sover nok, træner for meget/for lidt eller er stresset. Derfor er det vigtigt, at se på din livsstil og finde de parametre, der skal ændres på, for at opnå dit ønskede mål.

Sagt på en anden måde, så er følgende parametre vigtige i forhold til at opnå sine mål, når det gælder træning, vægttab samt fysisk og mental sundhed:

  • Ernæring
  • Søvn
  • Stress håndtering
  • Egenomsorg
  • Bevægelse
  • Vejrtrækning
  • Træning

Det tager jeg højde for på mine livsstilsforløb!

Vores hjerne stimuleres og trænes gennem bevægelse.

Bevægelse og vejrtrækning

Bevægelse

Jeg oplever en glæde i krop og sind, når jeg bevæger mig. Vi er skabt til at bevæge os. Der skal selvfølgelig være balance, men vores hjerne stimuleres og trænes gennem bevægelse. Bevægelse er ikke nødvendigvis træning, som mange forstår ordet “træning”. “Bevægelse” er bevægelse af hele kroppen, af alle led, af alle muskler, selv musklerne i øjnene. Vi er skabt til at bevæge os i alle planer, og ikke kun frem og tilbage, op og ned, siddende og liggende. Vi er også skabt til at bevæge os på ujævnt underlag. Når vi lukker vores fødder inde i sko en hel dag, reducerer vi den sensoriske stimulering af foden og musklerne i foden får ikke mulighed for at blive aktiveret optimalt.

Vi kan med fordel bevæge os lidt mere som vores børn!

Vejrtrækning

Det er sikkert de forreste der tænker over hvordan de trækker vejret. Det er bare noget vi gør automatisk. Men det er en skam, for der er meget vitalitet, sundhed og energi at hente ved at være mere opmærksom på vejrtrækningen gennem vejrtrækningsøvelser.

Fordele ved effektiv vejrtrækning
  • Du får mere energi i hverdagen.
  • Du bliver bedre til at håndtere pres.
  • Du optimer dine præstationer på arbejdet og i sport.
  • Du undgår at blive syg eller bliver hurtigere rask.
  • Du minimerer kroniske eller forbigående smerter.
  • Du bliver gladere og får et lysere sind.
  • Du lever et sundere og længere liv.

Når du trækker vejret optimalt, ilter du kroppen bedre, dit hjerte arbejder langsommere og mere harmonisk, hvilket fører til fald i puls og blodtryk. Med en god vejrtrækning kan du derfor holde sig mere rolig, frisk og rask.

KONTAKT MIG HER

Kontakt mig her


VIRKER DET?


Kvinde 35 år, livsstilsforløb

The whole course has been well communicated and coordinated throughout. Rikke makes sure that we are doing things correctly in the classes and pays attention to all of us……

Kvinde 60 år, Livsstilsforløb

At tilmelde mig Getfit, er noget af det bedste jeg har gjort for mig selv i lang tid og det har på mange måder overgået min forventning……

Kvinde 29 år, livsstilsforløb

Det at der er hold som GetFit (og andre træningshold) gør COWI til en super attraktiv arbejdsplads, og jeg er SÅ glad for, at jeg var heldig og få plads på dette hold…..